دکتر نادر نوری ( نافذ) -   geneticist - کرمانشاه

دکتر نادر نوری ( نافذ) - geneticist - کرمانشاه

آثار و اشعاردکتر نادر نوری ( نافذ)
دکتر نادر نوری ( نافذ) -   geneticist - کرمانشاه

دکتر نادر نوری ( نافذ) - geneticist - کرمانشاه

آثار و اشعاردکتر نادر نوری ( نافذ)

آزادگی در خرد مندیست

پند می داد یک بی چشم و رو 


به رفیقش شبی در گفتگو  


گر بخواهی که فرمانت برد 


 نزد خر از خرد چیزی نگو


 گر بفهمد خرد آزادگیست


 کی توانی نهی باری بر او ؟

_____________ 


دکتر نادر نوری ( نافذ)  شهریور 99

من آن سرو سهی هستم

من آن سرو سهی هستم

من آن سرو سهی هستم که ازخاک و خسان رستم            اگر دنیا  به هم ریزدنگردد کج دل و دستم      


     نه مغرورم نه مکارم نه مزدوری  ریاکارم                      نه مردم را بیازارم نه روباهی ربا خوارم



من از مرغان  قافم که جدا مانده ز سامانش                  پرش بسته دلش خسته  بنالدغم ز افغانش



من آن سیمر  غ دستانم   شفا  خیزد ز دستانم                  سقای حق پرستانم وفا دارم به وجدانم



غبار غم بر اندازم  چو طرحی نو در اندازم                   فلک را سقف بشکافم به افکارچو شهبازم



نمی  فهمند  درد ما  ستم سازان و جاهلها                   به جای حل یک مشکل  بیفزایند  مشکلها



کنون  نافذ بیا بنشین  برای که  رجز خوانی  ؟                جهان  جز با  خردورزی نگیرد هیچ سامانی


 دکتر نادر نوری ( نافذ )